BETTE SKIV

 

I 2003 blev der  indkøbt, en DM Fishermann,  og hermed gik en gammel drøm i opfyldelse !!!

Efter at ha' lagt herhjemme, langt fra saltvand, i et årstid, og der var lagt en del arbejde i

hende så var hun igen klar til at komme i sit rette element !!!!!!!

Blandt andet var motoren blevet hovedrepareret, og der var indkøbt hel ny sejlgarderobe.

Bette Skiv fik sit navn, og begyndt nu på et længere togt !!!!  Først fik hun hjemme i Hov,

så i Juelsminde og så blev det til Skærbæk hvor hun blev i nogle år !!!!!

Men til sidst tog hun turen syd om Fyn og op i Langelandsbæltet.  Her har både båd og skipper

fundet et godt fristed i Spodsbjerg havn !!!!!  Her er der ikke langt ud for at finde en

frisk fisk  -----   og det er noget vi sætter pris på at kunne !!!!!!!!

Da Bette Skiv er robust så bliver hun i vandet  hele året, så hver gang der er en

lejlighed til det, så futter hun ud for at se om der er nogle fisk !!!!

 

 

 

 

Billed af Bette Skiv i is

 

 

 

 

I april mdr kommer hun så op for at blive set efter, får en gang ny maling og bliver ellers pudset af !!!!

Bette Skiv på land

Data
Bygget mellem 1970 0g 1986 , af Dueholm Bådeværft.

Længde 27 fod, 8,30 m.
Bredde 3,00 m
Dybgang 1,20 m
Vægt 6,5 ton
ballast 2,5 ton

 

Motoren er en Thornycroft 154, der er en mariniseret udgave af den 60 hestes BMC motor, der lå i London taxaerne i 70'erne.

 

 

 

 

 

 

Bette Skiv på bedding 2010


 

Bette skiv var på bedding fra den 9 til den 14 april i 2010!

 

 

 

Bette Skiv ny MOTOR



 Bette Skiv ny MOTOR

Den 15 nov 2010, blev der bestilt en ny motor til Bette Skiv, hos Bagenkop Smedie-  og Maskinværksted!!!!!!!

Valget faldt på en 87 hestes Lombardini:   LDW 2204MT

Nu har vi fået produktionsdato på. Maskinen bliver produceret torsdag den 25 nov.,  og skulle gerne afgå fra Italien allerede på fredag.

Det vil sige at den skal være i Bagenkop midt i næste uge!!!!!!!!

 

 


 


 

Bette Skiv på bedding 2012

15.11.2012

Bette Skiv er tilbage i Spodsbjerg igen, efter at hun har været en tur på Walsteds Bådeværft.

Det var en overordentlig positiv oplevelse, med et flot og hurtigt stykke arbejde, der blev udført efter aftalen, og til en fast pris, der var til at bære.

kran kran 2

Jeg nåede ikke engang at få sat fortøjningerne, før Bette Skiv var på vej ud af vandet!

spuling

  Og lige så snart hun stod i vognen, var der en mand i gang med en højtryksrenser!

vandlinie vandlinie 2

Vi havde aftalt at vandlinien skulle hæves og rettes lidt! Det var med at holde tungen lige i munden.

epoxy lønning

De gamle skader i lønningen skulle laves. Og søgelænderet skulle støttes midtskibs.

Og så skal der ellers epoxy på! Hun skal have 5 gange!!

 

Efter to gange bundmaling, skulle der jo også en ny gang tærezink tll.

Og som prikken over I'et, fik vi monteret en stævnliste, og en 'fenderliste', i rustfrit stål.

Og så var Bette Skiv klar til at komme hjem i sit rette element. Hun skulle bare lige have checket alle søventiler, inden hun kom i vandet!  Det tog nøjagtig 2 uger, fra jeg anløb Thurø, til jeg kunne kaste los igen!!!!! 


Bette Skiv på værft 2016

06.12.2016

Så er Bette Skiv på værft igen, og det var overhovet ikke af storhed!! Hun trængte absolut, til at få renset bunden..... Vi slæbte rundt på en HEL muslingefarm.

Bette Skiv set nede fra       

BS rengjordtNNu er hun ren og pæn igen, men der mangler stadig lidt, inde om læ!! 

Subcategories

Joomla templates by a4joomla